برنامه درسی روز شنبه 17اسفند شبکه آموزش و شبکه چهار
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۶۲۵۵
به گزارش صدای ایران طبق اعلام سیما برنامههای فردا شنبه 17 اسفند نیز به قرار زیر است:
* شبکه ۴
در شبکه ۴ فقط دروس متوسطه دوم نظری ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و دروس رشته های فنی حرفه ای وکاردانش تدریس می شود.
روز شنبه ۱۷ اسفندماه ۹۸ :
ازساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ درس علوم و معارف قرآنی ۱ پایه ۱۰ رشته علوم و معارف اسلامی .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح درس فلسفه۱ پایه ۱۱ رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.
ساعت ۹ تا ۹:۳۰ درس منطق پایه۱۰ رشته های ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی.
ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ درس علوم و فنون ادبی پایه ۱۱ رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.
ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۳۰ درس دین وزندگی۳ پایه ۱۲رشته ادبیات و علوم انسانی
ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۰۰ درس علوم و فنون ادبی۳ پایه ۱۲ رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ درس مدیریت تولید پودمان۳ پایه۱۱ .
ازساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲ درس کاربرد فناوری نوین پودمان۳پایه۱۱ (فنی حرفه ای وکاردانش)
ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰ درس حسابداری مالی شاخه کاردانش -استانداردحسابداری مقدماتی پایه۱۰.
ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ حسابداری مالی شاخه کاردانش -استانداردهای حسابداری تکمیلی پایه۱۱.
باتوجه به تغییرات در افزایش فرصتهای آموزشی جدید، در مقاطع تحصیلی، به محض نهایی شدن لیست جدول روزهای آینده به اطلاع شما خواهد رسید.
منبع: صدای ایران
کلیدواژه: برنامه شبکه چهار برنامه درسی شبکه آموزش رشته های ادبیات ۳۰ درس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت مقام استاد کریم مجتهدی به نام یک عمر معلم اظهار داشت: استادان معمولا دو وجه تحقیق و تالیف و تدریس و تعلیم دارند و در یکی از وجوه قوی هستند، اما استاد مجتهدی در هر دو وجه بسیار قوی بود و به این دلیل توانست جریان فکری راه بیاندازند.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: استاد مجتهدی به دلیل تعلق خاطر زیادی که به فرهنگ ایرانی و اسلامی داشت، مشکل بحران هویت را مد نظر قرار داد.
نجفی گفت: استاد مجتهدی نگاهی عمیق داشت و این نگاه باعث میشد انقلاب و شرایط فعلی را بهتر درک کند. وی معتقد بود میتوانیم از فرهنگ خود سوال بپرسیم ولی جواب باید از فرهنگ خودمان باشد.
وی افزود: استاد مجتهدی معتقد بود غرب شناسی واجب و غرب زدگی حرام است.
استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز در این مراسم گفت: در مطالعات تطبیقی چند اندیشه یا نظریه علمی با استفاده از روشهای مختلف مقایسه میشود تا شباهت و تفاوتهای نظریهها را بشناسیم. معمولا فلاسفه به مطالعه تطبیقی فلسفههایی که هر کدام به جهانهای علمی مختلفی تعلق دارند، علاقه نشان نمیدهند. عدهای معتقدند مقایسه ممکن است ولی سودمند نیست.
حجت الاسلام رضا غلامی ادامه داد: استاد مجتهدی را به عنوان فیلسوف منتقد و نقاد فرهنگ غرب میشناسیم. البته با اینکه خود را متخصص فلسفه غرب میدانست، مطالعات مفصلی در اشراقی و صدرایی داشت و به طور طبیعی بنابراین ساختار فلسفه اسلامی را هم میشناخت.
وی با اشاره به کتاب «فلسفه و فرهنگ» نوشته دکتر مجتهدی گفت: وی در این کتاب فیلسوفان مختلف را از جهانهای مختلف گردهم آورده و سخنان آنها را بیان و نقد کرده است.
غلامی گفت: استاد مجتهدی نگاه از بیرون به فلسفه اسلامی داشتند و برداشتهای نو و بدیعی از فلسفه اسلامی ارایه داد. در این ارایه گاهی با شوق انگیزی دیدگاههای سهروردی را طرح میکند و همین بدیع نگری به فلسفه صدرایی هم مشاهده میشود.
وی گفت: ادامه اقدامات استاد مجتهدی به نفع هر دو فلسفه اسلامی و غرب است و این تلقی از مدرنیستم که در تعارض کامل با سنت است، تلقی درستی نیست و از رویکرد کاریکاتوری به غرب و غرب مدرن نشات میگیرد.
استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: مطالعات تطبیقی بیش از همه فرصت رشد فلسفه اسلامی و بازشدن پنجرههای تازه به روی فلسفه اسلامی را فراهم میکند و فرصتهای نوآوری را در فلسفه اسلامی به وجود میآورد.
وی نتیجه گرفت: فلسفه اسلامی حتی در جهان خود که جهانی آسمانی است و نه جهانی زمینی، از رشد لازم باز مانده است.
غلامی در پایان گفت: حتی نوآوریهای علامه طباطبایی در فلسفه به دلیل مواجهه ایشان با جهان فلسفههای غربی است که بعد از ایشان فلاسفه اسلامی چنین مواجهههایی ندارند و شاهد نوآوریهای بیشتر هم نبودیم.
انتهای پیام/